iPad nekpijn: 4 tips om dit te vermijden

Waar u enerzijds profiteert van de voordelen van mobiel werken, kan de iPad anderzijds een pijn in uw nek zijn. Letterlijk. Werken op een iPad kan zowel uw spieren als uw productiviteit tot last zijn.

De eerste geluiden over de zogenaamde iPad nekpijn ontstonden in de kringen van massagetherapeuten, maar de aandoening is inmiddels ook bevestigd door wetenschappers. Harvard School of Public Heath publiceerde de resultaten van een onderzoek dat aantoonde dat het gebruik van de iPad kan lijden tot nekpijn, hoofdpijn en schouderpijn.

Het langdurig aannemen van een lichamelijk oncomfortabele houding kan leiden tot RSI (Repetitive Strain Injury). Mensen die een iPad of tablet urenlang gebruiken behoren tot degenen die lijden aan deze aandoening.

4 tips om iPad nekpijn te vermijden

  1. De juiste houding tijdens het typen is een relaxte ‘neutrale’ houding met de onderarmen in een hoek van 90º en het gezicht naar voren, in plaats van voorover gebogen over tafel.
  2. Om de juiste houding van tip 1 te kunnen aannemen, is het verstandig een apart iPad toetsenbord te gebruiken in plaats van de touchscreen van uw iPad.
  3. Stel de hoek van uw iPad scherm bij. De beste manier om met een iPad te werken is om hem niet compleet verticaal en niet compleet vlak te houden, maar ergens daar tussenin. een iPad kussen kan daarbij helpen.
  4. Zit niet te lang in dezelfde houding, ook al is dat de juiste houding. Verander tijdens het werk steeds enigszins van positie en neem op tijd pauze van uw werk. Het Engelse Gezondheids- en Veiligheidsorgaan stelt dat het beter is om geregeld een korte pauze te nemen dan af en toe een lange pauze. Streef naar 5-10 minuten pauze na 50-60 minuten werken achter een scherm en/of toetsenbord, in plaats van een kwartier pauze na elke twee uur werk.

 

1 reactie op “iPad nekpijn: 4 tips om dit te vermijden

  1. Pingback: iPad nekpijn: 4 tips om dit te vermijden | Appleweetjes

Reacties zijn gesloten.